loading...

سفارش پروژه دانشجویی

کتابشناسی فعال ایجاد کنیدلیستی از همه منابع را همزمان با مشورت منابع تهیه کنید. برای منبعی در داخل کتابخانه ، در صورت مراجعه مجدد به منبع ، حتماً شماره تماس کتابخانه را جهت ارجاع آسان درج کنید. حاشیه

مهلایی بازدید : 65 یکشنبه 18 آبان 1399 زمان : 12:16 نظرات (0)

کتابشناسی فعال ایجاد کنید

لیستی از همه منابع را همزمان با مشورت منابع تهیه کنید. برای منبعی در داخل کتابخانه ، در صورت مراجعه مجدد به منبع ، حتماً شماره تماس کتابخانه را جهت ارجاع آسان درج کنید. حاشیه نویسی مختصر مطالب منبع نیز برای مراجعه در آینده مهم است. کارت های یادداشت منبع می توانند نقل قول ها یا عبارات مستقیم را ارائه دهند.

Brenda Spatt ، در نوشتن از منابع ، فصل 12 ، (مطبوعات سنت مارتین) ، اطلاعات مفید زیر را در مورد استفاده از نقل قول ها و پارافلات ارائه می دهد: اگر می خواهید از ایده های نویسنده دیگری برای حمایت از ایده های خود استفاده کنید ، اگر زبان نویسنده دیگری باشد به خصوص واضح ، یا اگر می خواهید از کلمات نویسنده دیگری برای اظهارنظر در مورد آنها استفاده کنید ، یک نقل قول مستقیم مناسب است. منظور از پارافلز ارائه توصیف نقطه به نقطه ایده های نویسنده دیگری است که با کلمات خود بیان شده است. یک پارافزر گزارشی از یک گذرگاه کوتاه را در بر می گیرد و همه چیز را در آن متن با دقت ، کامل و در همان توالی ایده ها پوشش می دهد.
آماده شدن برای نوشتن: مخاطب و هدف را در نظر بگیرید

پروژه های تحقیقاتی را می توان از زمینه های مختلف بلاغی نوشت. بسته به حوزه تحصیل و مشخصات اختصاصی دوره ، دانش آموزان باید احساس نقشی را که باید برای تکلیف تحقیق خاص بازی کنند ، درک کنند. به عنوان مثال ، اگر تحقیقات نیاز به گزارش دادن در مورد جنبه های مختلف یک موضوع بحث برانگیز داشته باشد ، ممکن است نقش یک دانش آموز بررسی مجادله باشد. در اینجا نقش آموزنده است. اگر دانش آموز همچنین انتظار داشته باشد بحث و جدال مورد نظر را تجزیه و تحلیل و ارزیابی کند ، نقش چالش برانگیزتری بر عهده خواهد گرفت. در اینجا نقش ارزیابی می شود. نقش چالش برانگیز دیگر می تواند از دانش آموز بخواهد در مورد موضع خاص مربوط به جنجال بحث یا استدلال کند. در اینجا نقش قانع کننده است.
همه را با هم قرار دهید



یک تز اولیه ، سازماندهی کارتهای یادداشت و طرح کلی تهیه کنید

    در حال حاضر ، دانش آموزان احتمالاً اطلاعات بیشتری نسبت به نیاز خود دارند و به روشهای مختلفی در مورد س questionال تحقیق خود فکر کرده اند ، که منجر به برخی ایده های اولیه می شود که می تواند به عنوان بیانیه پایان نامه اولیه استفاده شود. عمل نوشتن به دانش آموزان کمک خواهد کرد تا نقطه اصلی پروژه خود را اصلاح کنند. بنابراین ، حتی اگر پایان نامه ابتکاری به نظر برسد ، با آن بنویسید و از آن به دانشجویان کمک کنید تا پیش نویس را ادامه دهند. یک راه خوب برای شروع بررسی منابع استفاده شده و تأمل در چگونگی همکاری آنهاست. هنگامی که دانشجویان یک بررسی غیررسمی از منابع را انجام دادند ، ممکن است دریابند که یک پایان نامه کار مناسب ایجاد می شود و به آنها نقطه شروع می دهد. کارت های یادداشت پس از ایجاد پایان نامه کار می توانند دوباره بررسی شوند. سپس دانشجویان می توانند آنها را در دسته هایی سازماندهی كنند كه به نظر می رسد بهترین روش ارائه مقاله را نشان می دهد و از این مجموعه مقوله ها می توان طرح كلی ارائه داد. برای هر کارت یادداشت یک عنوان تهیه کنید و سپس هنگام آماده شدن برای نوشتن ، آنها را گروه بندی کنید. اگر کار از روی طرح کلی مطلوب باشد یا مورد نیاز باشد ، دانش آموزان می توانند بخشهای اصلی مقاله خود را به موضوعات و زیرمجموعه ها رسم کنند یا با استفاده از اسکلت زیر طرح کلی رسمی ایجاد کنند:

         موضوع اصلی اول
            زیرمجموعه اول
                اولین زیرمجموعه جزئی
                    تصویر
                    تصویر
                زیرمجموعه جزئی دوم
                    تصویر
                    تصویر
            زیرمجموعه دوم
                اولین زیرمجموعه جزئی
                    تصویر
                    تصویر
                زیرمجموعه جزئی دوم
                    تصویر
                    تصویر
         موضوع اصلی دوم

    و غیره . . با توجه به اینکه صرف نظر از اینکه چه مدت زمان بیشتری برای تهیه طرح کلی صرف شده باشد ، نوشتن پیش نویس به طور حتم منجر به تغییراتی می شود.

یک پیش نویس خشن بنویسید

    دانش آموزان اکنون تحقیق در مورد موضوعی را که مورد علاقه آنها است ، به پایان رسانده اند ، گروهی از کارتهای یادداشت را تهیه کرده ، یک پایان نامه و طرح کلی کار درست کرده اند و اکنون آماده شروع تهیه پیش نویس هستند. در واقع دانش آموزان باید احساس کنند که دارای مهارت خاصی هستند که می توانند با آن شروع کنند. برای شروع نوشتن ، آنها می توانند به راحتی طرح کلی را دنبال کرده و قسمت ها را به ترتیب بنویسند ، یا می توانند از وسط شروع کنند و منتظر بمانند تا قبل از بازگشت به مقدمه ، مقداری از مقاله را تهیه کنند. در هر صورت ، ایده خوبی است که هر بار بخشهایی را بنویسید و کمی استراحت دهید و اجازه دهید مطالب بنشینند ، دوباره برگردید و آنها را مرور کنید ، و سپس برخی دیگر را بنویسید.

منابع را ادغام کنید

    نوشتن پیش نویس خشن ، مستلزم ادغام نقل قول ها و پارافارات ها در مقاله است. Brenda Spatt ، در كتاب نوشتن از منابع ، به دانشجویان توصیه می كند كه از نقل قول ها كم استفاده كنند. استفاده بیش از حد از نقل قول ها باعث می شود دانش آموزان حرفی برای گفتن نداشته باشند. همچنین به یاد داشته باشید که بگذارید نقل قول ها نکات خود را بیان کنند و از دنبال کردن آنها با خلاصه صریح آنچه که تازه نقل شد ، خودداری کنید. به همین ترتیب ، هرگز نباید نقل قول های یک نویسنده نیروی کنترل کننده در مقاله باشد. بهترین قانون کلی برای s است

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آرشیو
  • 1400
  • 1399
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 28
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 81
  • بازدید ماه : 63
  • بازدید سال : 924
  • بازدید کلی : 4,942