loading...

سفارش پروژه دانشجویی

پروژه های تحقیقاتیایده هایی درباره هدف ، مخاطب و ساختار که در نوشتن مقاله کاربرد دارند ، در مورد مقاله نویسی تحقیق نیز کاربرد دارند. با این حال ، یک پروژه تحقیقاتی از دانش آموزان می خواهد که با پیچیده

مهلایی بازدید : 63 یکشنبه 18 آبان 1399 زمان : 12:15 نظرات (0)

پروژه های تحقیقاتی

ایده هایی درباره هدف ، مخاطب و ساختار که در نوشتن مقاله کاربرد دارند ، در مورد مقاله نویسی تحقیق نیز کاربرد دارند. با این حال ، یک پروژه تحقیقاتی از دانش آموزان می خواهد که با پیچیده تر شدن دانش روزافزون خود در مورد موضوع ، وقت بیشتری را برای جمع آوری مواد صرف کنند و حس هدف ، مخاطب و ساختار خود را توسعه دهند.

مهمترین نکته ای که دانشجویان باید در مورد تکمیل یک پروژه تحقیقاتی به خاطر بسپارند این است که ، در پایان ، اکثر اساتید به روشی که دانشجویان می توانند استفاده خود از منابع خارجی را با بینش شخصی خود در مورد موضوع ترکیب کنند ، علاقه مند هستند. این نباید ادعای واقعیات و عقاید از منابع دیگر باشد. این باید ادغام دقیق آن منابع با ایده هایی باشد که دانشجویان در نتیجه مطالعه و تفکرشان ایجاد کرده اند.

دانش آموزان مطمئناً باید از مهارت های خلاصه و تلفیق استفاده کنند زیرا آنها ایده های مختلفی را که در تحقیقات خود آموخته اند با مخاطبان خود به اشتراک می گذارند ، اما صرفاً جمع بندی و تلفیق مطالب از دیگران تحقیق نیست. در عوض ، پروژه تحقیقاتی باید سطح بالاتری از تفکر انتزاعی را نشان دهد ، پروژه ای که توانایی جمع بندی ، اتصال ، یافتن الگوها ، نقد و در نهایت گرفتن موضع با دقت را نشان می دهد.

هفت مرحله تحقیق ذکر شده در اینجا می توانند در یک برنامه درسی ادغام شوند تا دانشجویان در بازه های زمانی مهم از مراحل تحقیق فرصت بازخورد داشته باشند.
هفت مرحله:

    یک س Researchال تحقیق ایجاد کنید
    منابع را بیابید: خواندن و یادداشت برداری
    منابع را ارزیابی کنید
    کتابشناسی فعال ایجاد کنید
    آماده شدن برای نوشتن: مخاطب و هدف را در نظر بگیرید
    همه را با هم قرار دهید
    مراحل آخر



یک س Researchال تحقیق ایجاد کنید

بهترین نوع پروژه های تحقیقاتی از علاقه شخصی و / یا تعهد به یک منطقه خاص از مطالعه ناشی می شود. بنابراین ، در بهترین حالت ، دانش آموزان وقت خواهند داشت تا ایده های مختلف را در یک دوره خاص کشف کنند ، شاید برای کشف علایق برخی از کارهای غیر رسمی را انجام دهند. خواندن و بحث و گفتگوی فعال در کلاس ، همراه با یادداشت برداری منظم و شاید گفتگو با استاد ، می تواند به دانشجویان کمک کند تا علاقه خاصی را که ارزش وقت و تلاش تحقیق را دارد ، دریابند.

دانش آموزان همیشه نباید احساس کنند که موضوعی به طور مثبت جلب می شوند ، تا این موضوع را به یک پروژه تحقیقاتی خوب تبدیل کنند. بعضی اوقات موضوعاتی که نسبت به آنها احساس منفی یا خنثی می کنیم ، می توانند یک نقطه شروع قوی نیز باشند. یک سوال خوب تحقیقاتی سوالی است که دانش آموز احتمالاً نتوانسته است از منابع کلاس به آن پاسخ دهد یا سوالی که معطل مانده و احساس می کند حل نشده است.
منابع را بیابید: خواندن و یادداشت برداری

دانش آموزان باید از کتابخانه و مرور وب استفاده کنند ، ایده ها و اطلاعات اصلی را در کارت های یادداشت یا در یک گزارش پژوهشی ثبت کنند (به قالب اسناد مراجعه کنید). عمومی ترین راه برای شروع از طریق منابع مرجع گسترده ای مانند مطالب کتابشناختی مانند راهنمای Reader به ادبیات دوره ای ، خلاصه بررسی کتاب یا فهرست نیویورک تایمز است. شاخص های خاص برای رشته های خاص را نیز می توان با کمک کتابدار یا با پیشنهادات استاد پیدا کرد. دائرlopالمعارف ها و سایت های جستجوی اینترنتی نیز برای منابع اولیه و عمومی مفید هستند. این منابع باید به دانش آموزان کمک کند تا فرآیند را اصلاح کنند و منجر به منابع خاص تر و تصحیح سوال تحقیق شوند.

به یاد داشته باشید که تحقیقات اینترنتی هرگز نمی تواند جای تحقیقات چاپی را بگیرد زیرا فقط بخشی از منابع چاپی جهان را می توان به صورت الکترونیکی یافت.

بین منابع اولیه و ثانویه تفاوت قائل شوید. اگر یک نویسنده از موضوع مورد نظر اطلاع مستقیم داشته باشد ، اگر یک نویسنده در یک رویداد شرکت کننده یا ناظر بوده باشد ، چنین منبع اولیه ای است. نویسندگان با دانش غیرمستقیم از موضوعات یا رویدادها منابع ثانویه مانند زندگی نامه ، نقد ادبی ، نظرسنجی های تاریخی و کتاب های درسی هستند.
منابع را ارزیابی کنید

خواندن انتقادی را تمرین کنید:

    دانش آموزان باید عادت های انتقادی خواندن را برای منابع اولیه یا ثانویه ایجاد کنند ، زیرا هر دو نوع می توانند سوگیری شخصی و تفسیری را نشان دهند که هنگام تکمیل تحقیقات باید در نظر گرفته شوند. ابتدا از طریق فهرست مطالب ، مقدمه ، عناوین ، نتیجه گیری و کتابشناسی ، کل منبع را مشاهده کنید. آیا سابقه نویسنده نظر خاصی را پیشنهاد می کند؟ موضع نویسنده در قبال موضوع چیست؟ آیا نویسنده پرشور ، عصبانی ، بی طرف به نظر می رسد؟ از آنجا که دانش آموزان از این طریق در مورد منابع می اندیشند ، می توانند اطمینان حاصل از آنچه را که می خوانند تعیین کنند ، و با توجه ویژه به شباهت ها و تفاوت های موجود در منابع مورد استفاده توجه کرده و ارتباطاتی را که ممکن است بین منابع وجود داشته باشد ، کشف می کنند.

با منابع الکترونیکی محتاط باشید:

    دانش آموزان باید در استفاده از سایت های تحقیق الکترونیکی محتاط باشند زیرا ممکن است بازیابی آنها در مورد پروژه هایشان سوال برانگیز یا بی ربط باشد. غالباً مطالب وب منسوخ شده و یا به پیوندهای پیوسته منسوخ شده ای متصل می شوند. یک منبع عالی برای ارزیابی منابع آنلاین "ارزیابی اعتبار منابع آنلاین" است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آرشیو
  • 1400
  • 1399
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 28
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 52
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 79
  • بازدید ماه : 61
  • بازدید سال : 922
  • بازدید کلی : 4,940