loading...

سفارش پروژه دانشجویی

5 نرم افزار مهندسی برق 10 نرم افزار مهندسی برق1. MATLAB (نرم افزاری برای محاسبات عددی)MATLAB (MATrix LABarotary) محبوب ترین نرم افزار مهندسی برق در بین دانشجویان مهندسی برق است. این در سال 1983 توسط ش

مهلایی بازدید : 66 چهارشنبه 16 مهر 1399 زمان : 0:02 نظرات (0)

5 نرم افزار مهندسی برق 10 نرم افزار مهندسی برق
1. MATLAB (نرم افزاری برای محاسبات عددی)

MATLAB (MATrix LABarotary) محبوب ترین نرم افزار مهندسی برق در بین دانشجویان مهندسی برق است. این در سال 1983 توسط شرکت Mathworks Inc راه اندازی شد و یکی از اولین بسته های تجاری برای جبر خطی بود. این نرم افزار با گذشت زمان تکامل یافته و به جامع ترین نرم افزار برای محاسبات عددی ، شبیه سازی سیستم Dyanimc ، راه حل های جبری ، ریاضیات نمادین و غیره تبدیل شده است. این شامل بسته های الحاقی (جعبه ابزار) برای عملکردهای مختلف است. جعبه ابزار توابع داخلی را برای انجام محاسبات عددی شامل معادلات دیفرانسیل معمولی و جزئی ، بهینه سازی ، پیاده سازی خطی سیستم ، جبر خطی ، طراحی سیستم کنترل ، شناسایی سیستم ، نصب منحنی ارائه می دهد.


زبان برنامه نویسی مورد استفاده در MATLAB (بسته نرم افزاری) Matlab نیز نامیده می شود. Matlab یک زبان برنامه نویسی سطح بالا است ، شامل تعداد زیادی توابع داخلی برای مقابله کارآمد با ماتریس ها ، محاسبات عددی ، ریاضیات نمادین و غیره است.
2. Simulink (نرم افزار مبتنی بر GUI برای شبیه سازی سیستم پویا)
Simulink نرم افزار مهندسی برق گرافیکی SimPowerSystems for Engineers Power

Simulink نرم افزار همراه GUI برای Matlab است. توسط زبان برنامه نویسی Matlab طراحی شده است. استفاده از بسیاری از مهندسان برق سیمولینک بسیار ساده تر از MATLAB است. هنگامی که از MATLAB® و Simulink® با هم استفاده می کنید ، برنامه نویسی متنی و گرافیکی را برای طراحی سیستم خود در یک محیط شبیه سازی ترکیب می کنید. مستقیماً با استفاده از هزاران الگوریتم موجود در MATLAB. برای ایجاد مجموعه داده های ورودی برای شبیه سازی درایو ، از MATLAB استفاده کنید. هزاران شبیه سازی را به طور موازی اجرا کنید. سپس داده ها را در MATLAB تجزیه و تحلیل و تجسم کنید.

اگرچه سیمولینک یک نرم افزار عمومی برای پیاده سازی شبیه سازی گرافیکی است ، اما یک جعبه ابزار ویژه برای شبیه سازی سیستم های قدرت دارد. می تواند برای شبیه سازی ، تجزیه و تحلیل منابع انرژی تجدیدپذیر ، خطوط انتقال ، گذرگاه های الکتریکی ، سوئیچینگ آماده به کار منبع تغذیه استفاده شود.
3. Pspice (نرم افزار شماتیک الکتریکی)

OrCAD EE PSpice یک برنامه شبیه ساز مدار SPICE برای شبیه سازی و تأیید مدارهای آنالوگ و سیگنال مخلوط است. PSpice مخفف برنامه شبیه سازی شخصی با تاکید بر مدار مجتمع است.

OrCAD EE معمولاً شبیه سازی هایی را برای مدارهای تعریف شده در OrCAD Capture اجرا می کند و می تواند با استفاده از رابط Simulink to PSpice (SLPS) با MATLAB / Simulink ادغام شود. OrCAD Capture و PSpice Designer در کنار هم یک راه حل کامل شبیه سازی مدار و تأیید با موتورهای ورود شماتیک ، آنالوگ بومی ، سیگنال مختلط و موتورهای تجزیه و تحلیل ارائه می دهند.

PSpice نسخه اصلاح شده SPICE به صورت آکادمیک بود و توسط MicroSim در سال 1984 تجاری شد. MicroSim توسط OrCAD یک دهه بعد در سال 1998 خریداری شد.

قابلیت شبیه سازی تجزیه و تحلیل پیشرفته PSpice تحلیل های مختلفی را شامل می شود: حساسیت ، مونت کارلو ، دود (استرس) ، بهینه ساز و پلاتر پارامتری که درک عمیقی از عملکرد مدار فراتر از اعتبار اساسی دارند. OrCAD PSpice Simulink- PSpice Integration (SLPS) شبیه سازی مشترک را فراهم می کند و به بررسی رفتار سطح سیستم کمک می کند.
4. Multisim (شبیه سازی مدار و نرم افزار طراحی PCB)

Multisim برای شبیه سازی و تجزیه و تحلیل سریع رفتار مدار الکترونیکی ، شبیه سازی SPICE استاندارد صنعت را با یک محیط شماتیک تعاملی ادغام می کند. رابط بصری آن به مربیان کمک می کند تا نظریه مدار را تقویت کرده و حفظ نظریه را در کل برنامه درسی مهندسی بهبود بخشند. Multisim با افزودن شبیه سازی مدار قدرتمند و تجزیه و تحلیل به جریان طراحی ، به محققان و طراحان کمک می کند تا تکرارهای نمونه مدار چاپی (PCB) را کاهش دهند و در هزینه های توسعه صرفه جویی کنند.
5. ETAP (یک نرم افزار مهندسی برق برای سیستم های قدرت)
نرم افزار مهندسی برق ETAP بررسی اجمالی ویژگی های EAP

ETAP (برنامه تجزیه و تحلیل برق گذرا) به عنوان یک نرم افزار استاندارد صنعت ، یک شرکت نرم افزاری مهندسی برق تحلیلی با طیف کامل است که در زمینه تجزیه و تحلیل ، شبیه سازی ، نظارت ، کنترل ، بهینه سازی و اتوماسیون سیستم های قدرت الکتریکی فعالیت می کند. نرم افزار ETAP بهترین و جامع ترین مجموعه از راه حل های سازمانی یکپارچه سیستم قدرت را ارائه می دهد که از مدل سازی تا بهره برداری گسترده است.

نوار ابزارهای مختلف در ETAP عملکرد تقریباً تمام تجزیه و تحلیل های مورد نیاز برای طراحی ، تنظیم و عملکرد یک سیستم قدرت را ارائه می دهند. ETAP می تواند برای انجام تجزیه و تحلیل جریان برق ، طراحی هماهنگی و حفاظت رله ، طراحی سیستم کنترل ، جریان بهینه قدرت

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آرشیو
  • 1400
  • 1399
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 28
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 60
  • بازدید ماه : 217
  • بازدید سال : 1,078
  • بازدید کلی : 5,096